Asset 3iconsDotsdownload131iconsknive-forkK_gridiconstag

Viestintä-/somekoulutusklinikat

1009
Verkkokoulutus/Teams/Webinaari/Video

Tavoite

Tule mukaan rakentamaan yhdessä K-ryhmän ja K-kauppojen hyvää mainetta sekä lisäämään asiakkaiden kiinnostusta omaa kauppaa kohtaan!

Klinikoiden tarkoituksena on tarjota kaupoille työkaluja viestinnän sekä some-markkinoinnin tulokselliseen tekemiseen. Koulutuksissa on mahdollisuus esittää kysymyksiä viestinnästä ja sosiaalisesta mediasta sekä sen käytöstä kauppatasolla. Opit myös tunnistamaan viestinnän mahdollisuuksia ja riskejä.


Kohderyhmä

kauppiaat, somevastaavat


Koulutuksen kesto

Yhteinen intro 45-60 min
• Informatiivinen osuus: mitä voi saada aikaan
Klinikkaosio 15-30 min
• Avointa aikaa kysymyksille ja keskustelulle


Aikataulu ja sijainti
Teams
14.9.2022
Teams
28.9.2022
Teams
12.10.2022
Teams
26.10.2022
Teams
2.11.2022
Helsinki
29.11.2022

Pääsisältö ja toteutustapa

TEEMAT:

1. Näin asioit onnistuneesti median kanssa
Media on tehokas väline rakentaa mainetta ja lisätä myyntiä. Siksi kauppiaan kannattaa tietää perusasiat siitä, miten lööppeihin päästään sekä siitä, miten niistä tarvittaessa päästään pois.

Tässä koulutuksessa kuulet käytännönläheisiä ja helppoja vinkkejä siihen, miten asioida median kanssa, lähestyä toimittajia ja muotoilla helposti kiinnostavia juttuaiheita. Lisäksi kerromme, miten vältetään kriisit, somekohut ja muut haastavat viestintätilanteet ja mitä sitten tehdään, jos sellainen kuitenkin kaikesta varautumisesta huolimatta sattuu osumaan kohdalle. Huomioimme koulutuksen sisällössä myös kysymyksenne ja toiveenne.

Kouluttajana tässä koulutuksessa on viestinnän asiantuntijatoimisto Milttonin asiantuntijat.

14.9.2022 10-11:00 Ilmoittaudu tästä, Teams
29.11.2022 10-15:00 Ilmoittaudu tästä, Helsinki

2. Some-markkinoinnin perusteet
Sosiaalinen media on kaupan liiketoiminnan tukena ja asiakassuhteita rakentamassa. Valmennuksen tavoitteena on antaa K-Kauppiaalle valmiudet toimia tavoitteellisesti yritys-Facebookissa ja -Instagramissa. Ymmärrät, miksi olemme yrityksenä mukana sosiaalisessa mediassa, miten tavoitteellistat kaupan some-tilit ja minkälaisia asioita on hyvä ottaa huomioon yritystilinä toimimisessa.

Valmennuksen sisältö:
•   Miksi olemme K-kauppiaina somessa?
•   Miten innostat oman henkilöstön mukaan someen?
•   Näin teet tavoitteellista somea – resursointi, budjetointi, sometiimi.
•   Some-tilien perustamisen ja hallinnoinnin tärkeät huomiot
•   Datan hyödyntäminen some- markkinoinnissa
•   Työnantajamielikuva

Kouluttajana on Keskon kauppakohtaisen markkinoinnin asiantuntija Tiina Halli. Tämä koulutus tallennetaan.

28.9.2022 14-15:15 Ilmoittaudu tästä, Teams

3. Strategia ja sisällöt Facebookissa ja Instagramissa
Strategia ja sisältökonseptit Facebookissa ja Instagramissa –koulutuksen tavoitteena on valmentaa K-kauppiaita yhä varmemmiksi sometekijöiksi. Laadukas ja tuloksellinen sometekeminen pohjautuu strategiaan ja kiinnostavaan sisältöön. Koulutuksessa käymme yhdessä läpi miten oman kaupan liikeidean voi peilata sisältökonsepteiksi, sisältökonseptit viedä osaksi vuosisuunnittelua ja lopulta postata sisältöinä kanaviin. Tämä koulutus sopii Facebookin ja Instagramin aktiivisille käyttäjille, jotka haluavat viedä tekemisensä seuraavalle tasolle.

Kouluttajana tässä teemassa on tuttu kouluttaja, sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kuriolta, Noora yhdessä Keskon asiantuntijoiden kanssa. Tämä koulutus tullaan tallentamaan.

Valmennuksen sisältö:
•   Strategia sometekemisen pohjana
•   Sisältökonseptit peilaten omaan liikeideaan: mitä, miten ja miksi?
•   Johdonmukainen sisällöntuotanto: kuvaa, videota, graafista - Vuosi- ja kuukausitasoinen suunnitelmallisuus tukena
•   Kanavien erityispiirteet (mm. Instagram Reels, live-lähetykset)
•   Kanavien ajankohtaiset uutuudet, päivitykset ja ominaisuudet

12.10.2022 14-15:30 Ilmoittaudu tästä, Teams

4. Maksettu mainonta (FB;IG) eri työkaluja käyttäen (Workshop)
Vaihda seuraava vaihde silmään ja tutustu sosiaalisen median eri työkaluihin itse kokeilemalla. Valmennuksen tavoitteena on antaa K-Kauppiaalle valmiudet hyödyntää maksullista mainontaa Facebookissa ja Instagramissa sekä oppia hyödyntämään Facebookin tarjoama ammattilaistyökalu Facebook Business Manageria. Business Managerin kautta organisoit kauppasi yritystilin oikeuksia ja luot maksullista mainontaa Facebookissa ja Instagramissa, jolla yritystilisi saa parempaa näkyvyyttä.

Valmennuksen sisältö:
•   Facebook Business Managerin käyttö ja sen tärkeimmät ominaisuudet
•   Näin luot Facebook- ja Instagram-kampanjan yrityksesi someen
•   Onnistumiset ja karikot – kokeneen käyttäjän vinkit työkalun käyttöön
•   Tietokoneen ja mobiilin ero työkaluina
•   Videoeditori – lyhyt käyttöopastus yhteen ohjelmaan

Kouluttajana tässä teemassa sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kuriolta Noora ja Aleksi yhdessä Keskon asiantuntijoiden kanssa.

26.10.2022 14-15:30 Ilmoittaudu tästä, Teams

HUOM! Koulutusta ei tallenneta, koska kyseessä on workshop.

5. Strategia ja sisällöt TikTokissa
Strategia ja sisältökonseptit TikTokissa & yhteisöllisyys somessa –koulutuksen tavoitteena on tuoda TikTok uutena kanavana osaksi arjen sometekemistä. Koulutuksessa käydään läpi TikTokin erityispiireet ja millainen tekemisen strategia sinne kannattaa rakentaa, peilaten oman kaupan liikeideaan. Lisäksi paneudutaan yhteisöllisyyteen somessa: miten kasvatetaan sitoutuneita ja laadukkaita yhteisöjä, joiden kanssa käydä vuoropuhelua.

Valmennuksen sisältö:
•   TikTok kanavana: erityispiirteet
•   Strategia sometekemisen pohjana
•   Sisältökonseptit peilaten omaan liikeideaan: mitä, miten ja miksi?
•   Johdonmukainen sisällöntuotanto: kuvaa, videota, graafista
•   Käytännön aitoja esimerkkejä
•  Kanavan ajankohtaiset uutuudet, päivitykset ja ominaisuudet

Kouluttajana tässä teemassa on tuttu kouluttaja sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kuriolta Noora yhdessä Keskon asiantuntijoiden kanssa. Tämä koulutus tullaan tallentamaan

2.11.2022 14-15:30 Ilmoittaudu tästä, Teams

Hinta
Maksuton

Tallenteet
Kevään 2022 somekoulutusten tallenteet löytyvät Kauppiassivuilta, K-netistä ja Deskistä.

Lisätietoja
viestinta@kesko.fi

Kysymyksiä voi lähettää etukäteen Keskon viestintään sähköpostitse (viestinta@kesko.fi) - näin kouluttajat pystyvät paremmin vastaamaan osallistujien täsmätarpeisiin. Mikäli toivot henkilökohtaista palautetta kauppasi sosiaalisen median läsnäolosta ja sisällöistä, laitathan tiedot oman kauppasi some-kanavista kouluttajille etukäteen (viestinta@kesko.fi), niin he voivat tutustua niihin.