Asset 3iconsDotsdownload131iconsknive-forkK_gridiconstag

Viestintä-/somekoulutusklinikat

Verkkokoulutus/Teams/Webinaari/Video
Verkkokoulutus/Teams/Webinaari/Video

Tavoite

Klinikoiden tarkoituksena on antaa kaupoille mahdollisuus esittää kysymyksiä viestinnästä ja sosiaalisesta mediasta ja sen käytöstä kauppatasolla.

Kouluttajina toimivat Keskon asiantuntijat.

Kysymyksiä voi lähettää etukäteen viestintään sähköpostitse (viestinta@kesko.fi) - näin kouluttajat pystyvät paremmin vastaamaan osallistujien täsmätarpeisiin. Mikäli toivot henkilökohtaista palautetta kauppasi sosiaalisen median läsnäolosta ja sisällöistä, laitathan tiedot oman kauppasi some-kanavista kouluttajille etukäteen (viestinta@kesko.fi), niin he voivat tutustua niihin.


Kohderyhmä

kauppiaat, somevastaavat


Koulutuksen kesto

30 min + 30 min


Aikataulu ja sijainti
Teams
6.4.2021 klo 14-15
Teams
13.4.2021 klo 14-15
Teams
11.5.2021 klo 14-15

Pääsisältö ja toteutustapa

 

Yhden viestintäkoulutuskerran rakenne

Yhteinen intro 30 min
• Informatiivinen osuus: mitä voi saada aikaan

Klinikkaosio: 30 min
• Avointa aikaa kysymyksille ja keskustelulle

TEEMAT:

1. Perinteinen media, toimittajien kohtaaminen ja viestintä poikkeustilanteissa
Kuvaus: Miten saada oma juttuaihe ja kauppa esiin paikallismediassa? Entä miten luoda hyviä ja liiketoimintaa edistäviä suhteita paikallislehden toimittajan kanssa? Miten toimia haastattelutilanteessa?
Asiakas laittoi ikävää palautetta – mitä teen? Mistä huolellista viestintää vaativat kriisitilanteet syntyvät ja mikä rooli somella ja medialla on siinä? Miten kannattaa itse viestiä poikkeus- ja kriisitilanteissa?

Ajankohdat: Perinteinen media
• Ti 13.4. klo 14-15, ilmoittaudu tästä 

2. Sosiaalinen media (Some)
Kuvaus: Sosiaalinen media kaupan liiketoiminnan tukena ja asiakassuhteita rakentamassa. Mitä kauppiaan pitäisi tietää asiakkaiden sosiaalisen median käytöstä? Mitä ja miten työkaluja kannattaa hyödyntää kaupan arjessa? Tarjolla on toimivia vinkkejä aloittelijoille.

Ajankohdat: Somekoulutus
• Ti 6.4. klo 14-15, ilmoittaudu tästä

3. Sosiaalinen media edistyneemmille (Some edistyneemmille)
Kuvaus: Syvempiluotaava sukellus sosiaalisen median maailmaan niille kauppiaille, joille some on jo asettunut osaksi kaupan arkea. Miten edelleen vauhdittaa sosiaalisella medialla kaupan liiketoimintaa ja asiakassuhteiden rakentumista? Tarjolla on toimivia vinkkejä somea pidempään käyttäneille.

Ajankohdat: Somekoulutus edistyneemmille.
• Ti 11.5. klo 14-15, ilmoittaudu tästä

 

Hinta:
Maksuton

Lisätietoja:  
viestinta@kesko.fi