Asset 3iconsDotsdownload131iconsknive-forkK_gridiconstag

Somekoulutukset

1009
Verkkokoulutus/Teams/Webinaari/Video

Kehitä osaamistasi ja tule mukaan maksuttomiin somekoulutuksiin. Koulutusten sisältöjä on tälle vuodelle uudistettu ja kouluttamisesta vastaavat
LM Somecon asiantuntijat. Koulutukset tallennetaan ja tallenteet voi katsoa jälkikäteen Kauppiassivuilta, K-netistä ja Deskistä.

Tavoite

Somekoulutusten tavoitteena on tarjota K-kauppiaille ja kauppojen somevastaaville työkaluja eri somekanavien tehokkaaseen käyttöön ja tarjolla on koulutuksia eri tasoisille somesisältöjen tekijöille. Koulutukset on suunniteltu käytännönläheisiksi sekä osallistaviksi ja ne sisältävät myös lyhyen käytännön harjoituksen.


Kohderyhmä

K-kauppiaat ja kauppojen somevastaavat


Koulutuksen kesto

Koulutukset järjestetään Teams-webinaareina ja kaikkien kesto on 1,5 tuntia. 


Aikataulu ja sijainti
Teams
ke 24.4.2024 klo 13.00-14.30
Teams
ke 29.5.2024 klo 13.00-14.30

Pääsisältö ja toteutustapa

Facebook- ja Instagram-markkinoinnin perusteet

Facebook- ja Instagram-markkinoinnin perusteet -koulutuksessa opit Facebookin Mainosten hallinta (Ads Manager) -työkalulla toteutettavan maksullisen mainonnan ostamisen perusteet.

Koulutuksessa käymme läpi Facebookin ja Instagramin ostetun näkyvyyden perusteet ja miten näiden kanavien algoritmit toimivat myös orgaanisen näkyvyyden osalta. Lisäksi käsittelemme kohdentamisen mahdollisuuksia ja pääset suunnittelemaan, miten löydät kanavista parhaiten oman kohderyhmäsi.

Koulutuksen sisältö:

  • Facebook- ja Instagram-mainonnan perusteet uudelle mainostajalle
  • Mainosten kohdentamisen perusteet Mainosten hallinta -työkalulla
  • Vinkkejä Facebook- ja Instagram-mainonnan suunnitteluun
  • Facebook- ja Instagram-mainonnan tulosten analysointi

 

Taso 1: Ei tarvita aiempaa kokemusta mainostyökalujen käytöstä. Osallistujilla tulee olla mainostili luotuna. Tilin luonnista annetaan kirjalliset ohjeet ennen koulutusta.

Kouluttaja: Emma Lindqvist

Aika ja paikka: 21.3.2024 klo 13.00-14.30 Teams

 

Sosiaalisen median suunnittelu, sisältökonseptit ja mittaaminen

Tavoitteena on kehittää kohderyhmälähtöisiä kanava- ja sisältösuunnitelmia (Facebook, Instagram, TikTok). Koulutus keskittyy käytännönläheisiin vinkkeihin ja alalta jaetaan sisältöesimerkkejä, niin muilta K-kauppiailta kuin muistakin Pohjoismaista.

Koulutuksessa teemme myös lyhyen konseptointitehtävän yhdessä pienryhmissä keskustellen.

Koulutuksen sisältö:

  • Sosiaalisen median kanavien valinta ja sisällön suunnittelu: Miten suunnitella kohderyhmäkohtaista sisältöä ja tuottaa sitä suunnitelmallisesti.
  • Sisältökonseptien luominen ja ideointi: Miten luoda kiinnostavia ja sitouttavia sisältökonsepteja, jotka resonoivat kohderyhmän kanssa.
  • Mittarit ja analytiikka: Miten mitata sosiaalisen median toimintojen tehokkuutta ja oppia analytiikan avulla helposti ja yksinkertaisesti.

 

Taso 1-2: Osallistujalla tulisi olla jo jonkin verran kokemusta sosiaalisen median teosta. Koulutus on tarkoitettu heille, jotka haluavat parantaa suunnitelmallisuuttaan ja saada uusia ideoita toimintaansa.

Kouluttaja: Kristiina Salo

Aika ja paikka: 10.4.2024 klo 13.00-14.30 Teams

 

Sosiaalisen median videotuotanto

Koulutuksessa keskitytään sosiaalisen median videoiden tekoon ja saadaan vastaus kysymyksiin, milloin ja miksi kannattaa tehdä video.

Videosisällöt ja erityisesti lyhytvideot ovat sosiaalisen median sisällöistä kaikista tehokkaimpia. Liikkuva kuva herättää huomion, sitouttaa julkaisun pariin ja on algoritmin suosiossa. Video voi olla varsinaisen kuvatun kuvan lisäksi myös vain pientä liikettä tai animoitua grafiikkaa. Koulutuksessa tutustumme videon eri muotoihin ja mahdollisuuksiin sekä harjoittelemme lyhytvideoiden tuottamista mobiilisti Instagram Reelsien ja TikTokin avulla.

Koulutus sisältää paljon inspiroivia ja käytännönläheisiä esimerkkejä sekä lyhyen videoharjoituksen – näin testailet eri toimintoja.

Taso 1-2: Aiempaa videotuotantokokemusta ei tarvita.

Kouluttaja: Jenna Lindroos

Aika ja paikka: 24.4.2024 klo 13.00-14.30 Teams,  Ilmoittaudu tästä

 

Vuorovaikutus ja tietoturva sosiaalisessa mediassa

Koulutuksessa käydään läpi sosiaalisen median tietoturva sekä tyypillisimmät tietoturvahaasteet ja -riskit. Saat neuvoja tilien hallinnointiin Meta Business Managerissa ja myös hyvään sosiaalisen median vuorovaikutukseen.

Koulutuksen sisältö:

  • Kaksivaiheinen tunnistautuminen ja parhaat salasanakäytännöt
  • Millaisia tietoturvauhkia somessa voi olla ja miten niihin voi varautua?
  • Sosiaalisen median vuorovaikutuksen mahdollisuudet ja kaupan läsnäolo eri kanavissa

 

Taso 1-2: Ei tarvita aiempaa kokemusta Business Managerin käytöstä. Koulutuksen asiat käydään läpi niin, että jokainen pysyy mukana.

Kouluttaja: Tiina Holkeri

Aika ja paikka: 29.5.2024 klo 13.00-14.30 Teams, Ilmoittaudu tästä

 

Tallenteet
Koulutustallenteet löydät KauppiassivuiltaK-netistä ja Deskistä.

Lisätietoja

K-kauppiasliitto / koulutuskoordinaattori Jenni Juselius

jenni.juselius@k-kauppiasliitto.fi


Hinta
Maksuton