Kehitä osaamistasi ja tule mukaan maksuttomiin somekoulutuksiin. Koulutusten sisältöjä on tälle vuodelle uudistettu ja kouluttamisesta vastaavat
LM Somecon asiantuntijat. Koulutukset tallennetaan ja tallenteet voi katsoa jälkikäteen Kauppiassivuilta, K-netistä ja Deskistä.
Somekoulutusten tavoitteena on tarjota K-kauppiaille ja kauppojen somevastaaville työkaluja eri somekanavien tehokkaaseen käyttöön ja tarjolla on koulutuksia eri tasoisille somesisältöjen tekijöille. Koulutukset on suunniteltu käytännönläheisiksi ja niissä käydään läpi paljon ajankohtaisia esimerkkejä eri kaupan alan toimijoilta.
K-kauppiaat ja kauppojen somevastaavat
Koulutukset järjestetään Teams-webinaareina ja kaikkien kesto on 1 h 45 min.
Sosiaalisen median suunnittelu, sisältökonseptit ja mittaaminen
Tavoitteena on kehittää kohderyhmälähtöisiä kanava- ja sisältösuunnitelmia (Facebook, Instagram, TikTok). Koulutus keskittyy käytännönläheisiin vinkkeihin ja alalta jaetaan sisältöesimerkkejä, niin muilta K-kauppiailta kuin muistakin Pohjoismaista.
Koulutuksessa teemme myös lyhyen konseptointitehtävän yhdessä pienryhmissä keskustellen.
Koulutuksen sisältö:
Taso 1-2: Osallistujalla tulisi olla jo jonkin verran kokemusta sosiaalisen median teosta. Koulutus on tarkoitettu heille, jotka haluavat parantaa suunnitelmallisuuttaan ja saada uusia ideoita toimintaansa.
Ilmoittaudu 11.9.2024 koulutukseen tästä.
Facebook- ja Instagram-mainonnan perusteet
Facebook- ja Instagram-mainonnan perusteet -koulutuksessa opit Facebookin Mainosten hallinta (Ads Manager) -työkalulla toteutettavan maksullisen mainonnan ostamisen perusteet.
Koulutuksessa käymme läpi Facebookin ja Instagramin ostetun näkyvyyden perusteet ja miten näiden kanavien algoritmit toimivat myös orgaanisen näkyvyyden osalta. Lisäksi käsittelemme kohdentamisen mahdollisuuksia ja pääset suunnittelemaan, miten löydät kanavista parhaiten oman kohderyhmäsi.
Koulutuksen sisältö:
Taso 1: Ei tarvita aiempaa kokemusta mainostyökalujen käytöstä. Osallistujilla tulee olla mainostili luotuna. Tilin luonnista annetaan kirjalliset ohjeet ennen koulutusta.
Ilmoittaudu 2.10.2024 koulutukseen tästä.
Sosiaalisen median videotuotanto
Koulutuksessa keskitytään sosiaalisen median videoiden tekoon ja saadaan vastaus kysymyksiin, milloin ja miksi kannattaa tehdä video.
Videosisällöt ja erityisesti lyhytvideot ovat sosiaalisen median sisällöistä kaikista tehokkaimpia. Liikkuva kuva herättää huomion, sitouttaa julkaisun pariin ja on algoritmin suosiossa. Video voi olla varsinaisen kuvatun kuvan lisäksi myös vain pientä liikettä tai animoitua grafiikkaa. Koulutuksessa tutustumme videon eri muotoihin ja mahdollisuuksiin sekä harjoittelemme lyhytvideoiden tuottamista mobiilisti Instagram Reelsien ja TikTokin avulla.
Koulutus sisältää paljon inspiroivia ja käytännönläheisiä esimerkkejä sekä lyhyen videoharjoituksen – näin testailet eri toimintoja.
Taso 1-2: Aiempaa videotuotantokokemusta ei tarvita.
Ilmoittaudu 6.11.2024 koulutukseen tästä.
Vuorovaikutus ja tietoturva sosiaalisessa mediassa
Koulutuksessa käydään läpi sosiaalisen median tietoturva sekä tyypillisimmät tietoturvahaasteet ja -riskit. Saat neuvoja tilien hallinnointiin Meta Business Managerissa ja myös hyvään sosiaalisen median vuorovaikutukseen.
Koulutuksen sisältö:
Taso 1-2: Ei tarvita aiempaa kokemusta Business Managerin käytöstä. Koulutuksen asiat käydään läpi niin, että jokainen pysyy mukana.
Ilmoittaudu 20.11.2024 koulutukseen tästä.
Tallenteet
Koulutustallenteet löydät Kauppiassivuilta, K-netistä ja Deskistä.
Lisätietoja
K-kauppiasliitto / koulutuskoordinaattori Jenni Juselius
jenni.juselius@k-kauppiasliitto.fi