Asset 3iconsDotsdownload131iconsknive-forkK_gridiconstag

Asiakaskokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin

1010
Tutkintotavoitteinen koulutus

Haluatko parantaa ja kehittää asiakaskokemusta? Palvelumuotoilu antaa sinulle kokonaisvaltaisen ja käytännönläheisen lähestymistavan kehittämistyöhön.

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu on liiketoiminnan ammattitutkinnon valinnainen tutkinnon osa, jonka laajuus on yhteensä 60 osaamispistettä (koko tutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä). Voit täydentää tutkinnon osan koko tutkinnoksi suorittamalla lisäksi 30 osaamispisteen laajuisen pakollisen tutkinnon osan sekä 60 osaamispisteen laajuisen toisen valinnaisen tutkinnon osan. Myös muun ammatti- tai erikoisammattitutkinnon tutkinnon osa voidaan huomioida valinnaisena tutkinnon osana, kun sen laajuus on vähintään 60 osaamispistettä.

Tavoite

Koulutuksen aikana opit tutustumaan asiakkaaseen ja kasvattamaan erilaisten asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Kehität palvelumuotoilun avulla asiakaslähtöisiä palveluita ja luot parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen yhdessä asiakkaidesi ja yhteistyökumppaneidesi kanssa.

Tutustut palvelumuotoilun menetelmiin ja opit valitsemaan niistä kuhunkin tilanteeseen parhaiten sopivan työkalun. Kasvatat asiakasymmärrystä sekä opit innovoimaan palveluita muuttuvassa toimintaympäristössä.


Kohderyhmä

Osastovastaavat


Koulutuksen kesto

Valmennus kestää noin 4 kuukautta. 


Aikataulu ja sijainti

Pääsisältö ja toteutustapa

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu -tutkinnon osa suoritetaan joustavasti työn ohessa oppisopimuskoulutuksena. Opinnot koostuvat kahdesta Microsoft Teams -koulutuspäivästä, itsenäisestä ja ohjatusta verkko-opiskelusta, työssäoppimisesta sekä opittujen asioiden hyödyntämisestä omassa työssä.

Koulutuksen teemat ovat

  • asiakkaaseen ja hänen tilanteeseensa ja ostotarpeisiin tutustuminen
  • ratkaisuehdotuksen suunnittelu ja esittäminen
  • vastuulla olevien asiakkuuksien ja asiakasryhmien kehittäminen
  • ratkaisumyyntiprosessin arvioiminen ja kehittäminen

 

Kevään 2024 koulutus on käynnissä ja ilmoittautuminen on sulkeutunut

Kevään 2024 ryhmän päivät ovat:

  • 9.4.2024 Palvelumuotoilun työkalut
  • 18.6.2024 Asiakaskokemus ja sen kehittäminen

 

Ilmoittautuminen

Syksyn 2024 ryhmän ilmoittautuminen avataan pian.

Ennen ilmoittautumista keskustele kauppiaan/ esihenkilön kanssa. Ilmoittautumisen jälkeen Ava-akatemian koulutuspäällikkö on yhteydessä sekä opiskelijaan että työnantajaan.

Hinta

Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena, joka on opiskelijalle ja työnantajalle maksutonta. Lue lisää oppisopimuksesta.  

Lisätietoja

Maarit Rouhiala, 040 8202233, maarit.rouhiala@akatemia.fi

Katja Laurinolli, 040 746 0405, katja.laurinolli@akatemia.fi