Asset 3iconsDotsdownload131iconsknive-forkK_gridiconstag

Asiakaskokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin

1010
Tutkintotavoitteinen koulutus

Haluatko parantaa ja kehittää asiakaskokemusta? Palvelumuotoilu antaa sinulle kokonaisvaltaisen ja käytännönläheisen lähestymistavan kehittämistyöhön.

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu on liiketoiminnan ammattitutkinnon valinnainen tutkinnon osa, jonka laajuus on yhteensä 60 osaamispistettä (koko tutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä). Voit täydentää tutkinnon osan koko tutkinnoksi suorittamalla lisäksi 30 osaamispisteen laajuisen pakollisen tutkinnon osan sekä 60 osaamispisteen laajuisen toisen valinnaisen tutkinnon osan. Myös muun ammatti- tai erikoisammattitutkinnon tutkinnon osa voidaan huomioida valinnaisena tutkinnon osana, kun sen laajuus on vähintään 60 osaamispistettä.

Tavoite

Koulutuksen aikana opit tutustumaan asiakkaaseen ja kasvattamaan erilaisten asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Kehität palvelumuotoilun avulla asiakaslähtöisiä palveluita ja luot parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen yhdessä asiakkaidesi ja yhteistyökumppaneidesi kanssa.

Tutustut palvelumuotoilun menetelmiin ja opit valitsemaan niistä kuhunkin tilanteeseen parhaiten sopivan työkalun. Kasvatat asiakasymmärrystä sekä opit innovoimaan palveluita muuttuvassa toimintaympäristössä.


Kohderyhmä

Osastovastaavat


Koulutuksen kesto

Valmennus kestää noin 4 kuukautta. 


Aikataulu ja sijainti
Teams
Kevään 2025 ryhmä alkaa 29.4.2025

Pääsisältö ja toteutustapa

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu -tutkinnon osa suoritetaan joustavasti työn ohessa oppisopimuskoulutuksena. Opinnot koostuvat kahdesta Microsoft Teams -koulutuspäivästä, itsenäisestä ja ohjatusta verkko-opiskelusta, työssäoppimisesta sekä opittujen asioiden hyödyntämisestä omassa työssä.

Koulutuksen teemat ovat

  • asiakkaaseen ja hänen tilanteeseensa ja ostotarpeisiin tutustuminen
  • ratkaisuehdotuksen suunnittelu ja esittäminen
  • vastuulla olevien asiakkuuksien ja asiakasryhmien kehittäminen
  • ratkaisumyyntiprosessin arvioiminen ja kehittäminen

 

Syksyn 2024 ryhmän koulutus on käynnissa ja ilmoittautuminen on sulkeutunut.

Syksyn 2024 ryhmän jäljellä olevat koulutuspäivät ovat:

  • 27.11.2024 Asiakaskokemus ja sen kehittäminen

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen kevään 2025 toteutukseen 1.4.2025 mennessä.

  • 29.4.2025 Palvelumuotoilun periaatteet
  • 10.6.2025 Palvelumuotoiluprojektin ohjaus

 

Ennen ilmoittautumista keskustele kauppiaan/ esihenkilön kanssa. Ilmoittautumisen jälkeen Ava-akatemian koulutuspäällikkö on yhteydessä sekä opiskelijaan että työnantajaan.

Ilmoittaudu tästä.

 

Hinta

Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena, joka on opiskelijalle ja työnantajalle maksutonta. 

Lisätietoja

Maarit Rouhiala, maarit.rouhiala@akatemia.fi. puh. +358 40 8202233

Nella Niemelä, nella.niemela@akatemia.fi, puh. +358 40 0792241

Lue lisää oppisopimuksesta.